Facebook. Twitter. Snapchat. Terwijl de voorgenoemde sociale netwerken een identiteitscrisis meemaken, weet LinkedIn precies waar het naar toe wilt, hoe het zijn gebruikers beloont voor waardevolle content en wat de toekomst is van het platform. LinkedIn is een sociaal platform voor zakelijke netwerken – en daarin de enige in zijn soort.
Sommige marketeers zijn niet overtuigd en gebruiken liever een mix van allerlei verschillende social media platformen…
“LinkedIn wordt toch alleen maar gebruikt door mensen die op zoek zijn naar een nieuwe baan?”
Fout.
- LinkedIn kan een fantastisch podium zijn voor het genereren van leads.
- Het werven van toptalent
- En niet te vergeten: en het verbeteren van de naamsbekendheid. Van jezelf, of van je bedrijf.
En daarbij hoef je geen cent uit te geven aan reclamekosten.
Dat hebben we samen met Registerstrateeg Rob Diemel van Strategisch Adviescentrum bewezen.
LinkedIn strategie gecombineerd met SEO blogartikelen
In de drukke digitale markt is het van levensbelang dat bedrijven én personen werken aan het opbouwen van vertrouwen met hun leads en klanten.
Persoonlijke content op LinkedIn werkt als een magneet. Dat geldt ook voor Rob. Na het publiceren van zijn boek De Blind Spot Awareness, hebben we geen cent in LinkedIn advertenties gestoken om naamsbekendheid voor zowel het boek, als Rob als specialist te genereren.
En dat bleek de juiste zet.
LinkedIn is namelijk een belangrijk publicatieplatform. Uit onderzoek van het Content Marketing Institute bleek dat 91 procent van de B2B bedrijven en personen LinkedIn gebruikt om te publiceren. Maar met drie miljoen gebruikers die minstens wekelijks content delen, is het makkelijker gezegd dan gedaan om de ruis te doorbreken met een bericht dat jouw doelgroep aanspreekt. Of niet?
In ons geval niet. Integendeel. Samen met Rob Diemel pakten we de uitdaging aan door samen te werken door op basis van data, zijn gesegmenteerde doelgroep én zijn einddoel (stijging naamsbekendheid en boekverkopen) om een gerichte LinkedIn contentstrategie op te stellen dat de nieuwsgierigheid van professionals aanwakkerde. De ‘Know’ fase uit de ‘Know-Like-Trust’ cyclus.
Op basis van de LinkedIn contentstrategie hebben we:
- Op precies de juiste momenten;
- Met de perfecte frequentie;
- En een afgemeten precisie in typen content,
SEO teksten, video’s, afbeeldingen en infographics gepubliceerd die uit het oorspronkelijke onderzoek waren overgenomen.
Rob zijn prospects binnen no-time van de know fase naar de like fase. De trust fase was het volgende onvermijdelijke doel. Over het algemeen hebben potentiële klanten zes tot acht contactmomenten nodig om een aankoopbeslissing te nemen. Middels de juiste content, wederom gebaseerd op gericht onderzoek en duidelijke communicatie met Rob en zijn needs en wants, werd maand 2 ingericht met ijzersterke LinkedIn content, alles volgens plan én volgens strategie.
Contentmarketing is een mid-term leadgeneratiestrategie die zich richt op de consistente creatie van hoogwaardige content, relevant voor jouw ideale klant.
LinkedIn in combinatie met SEO blogartikelen
LinkedIn wordt over het algemeen gebruikt als aanvullende marketingtool. Echter kan een LinkedIn contentstrategie perfect bijdragen aan een grotere SEO (Search Engine Optimisation) strategie. Dat geldt ook voor Rob Diemel.
Als registerstrateeg werkt Rob als expert. Zijn kennis, waarmee hij ondernemers helpt, hebben we uitgelicht in een aantal kennisartikelen, blogs. Op zijn eigen site. https://blindspotawareness.nl/blog/
De blogartikelen hebben twee doelen; informeren en tegelijkertijd zorgen voor een betere vindbaarheid op Google. Op relevante termen ‘bijzonder beheer, faillisementsbegeleiding, overname familiebedrijf’ zijn de blogartikelen van Rob steeds beter vindbaar. Mede dankzij het delen op LinkedIn én onze 40 bewezen SEO technieken.
Zowel voor het schrijven van LinkedIn content als SEO teksten houden we rekening met de doelgroep, hun intentie en de oplossing voor hun probleem, zodat zij niet alleen lezen en geïnspireerd raken, maar ook daadwerkelijk overgaan tot actie.
Wat is jouw doel en hoe draagt een LinkedIn contentstrategie daar aan bij?
Als jij, net als Rob Diemel, kwalitatieve content deelt met jouw potentiële klanten, stijgt jouw naamsbekendheid en het vertrouwen van jouw potentiële klanten. Regelmatig kwalitatieve content posten op LinkedIn verbetert jouw professionele imago.
Het maakt niet uit of je een autogarage runt, of eigenaar bent van een advocatenkantoor. Social Media en met name LinkedIn is onmisbaar als jij jouw huidige klanten op de hoogte wilt houden óf meer nieuwe klanten wilt bereiken. En daar heb je géén advertentiebudget bij nodig.
Neem de tijd om kwaliteitscontent te creëren, om bij te dragen aan gesprekken in groepen, om jouw werknemersprofielen en bedrijfspagina scherp te krijgen. Met een gerichte LinkedIn contentstrategie zullen resultaten niet langer uitblijven
Een LinkedIn contentstrategie om bedrijfsdoelstellingen binnen aanzienlijke tijd te halen.
Meer leads, waardevollere connecties, producten of diensten verkopen, een beter merkimago of werken aan de nodige naamsbekendheid. Your International werkt samen met jou een LinkedIn strategie uit.
Voorafgaand aan het uitvoeren van een LinkedIn strategie, verrichten wij intensief en gericht onderzoek, zodat jij alleen de meest relevante content plaatst die:
- Bezoekers naar jouw website trekt.
- Serieus wordt genomen door potentiële en bestaande klanten
- Jouw doelgroep overtuigt dat jij dé go-to bent in jouw vakgebied.
Onze Contentspecialisten schrijven teksten aan de hand van uitgebreid doelgroeponderzoek en houden vanzelfsprekend rekening met de LinkedIn rankingsfactoren.
Meer dan 300 bedrijven profiteren van onze online content!
Ben je benieuwd hoe Your International jouw (bedrijfs)doelstellingen kan ondersteunen middels LinkedIn content op maat?
Neem contact met ons op!