Een van de dingen die je echt wilt dat er gebeurt als je content en informatie aan je publiek geeft, is dat ze die delen met hun vrienden. De belangrijkste reden is dat de meeste mensen hun vrienden meer vertrouwen dan jou, die ze niet kennen. content maken die beter deelbaar is en er meer van maken zal zijn vruchten afwerpen door je bereik aanzienlijk uit te breiden.
8 manieren hoe je meer deelbare content kunt maken
- Zorg ervoor dat je content relevant is
Als je wilt dat je publiek de content die je publiceert deelt, is het noodzakelijk dat die voor hen relevant is. De content die je deelt gaat over hen en moet op hen gericht zijn. Als het hen aan het denken zet, zijn ze eerder geneigd het te delen.
- Maak eerlijke en veelzeggende koppen
De kop is aanvankelijk waarschijnlijk een van de belangrijkste dingen. Dat is immers wat ze zien voor ze klikken, en soms is dat het enige wat ze zien voor ze het delen. Hou niemand voor de gek met de kop; zorg ervoor dat er staat wat er in staat voor het beste resultaat.
Tip 3 is simpel: vraag jouw lezers simpelweg om te delen
De meeste mensen denken er gewoon niet aan om te delen, tenzij je het idee in hun hoofd brengt. Vraag ze om de content te delen als je wilt dat ze die delen. Meer mensen zullen dat doen, gewoon omdat je het vraagt, ook al lezen ze het niet.
- Voeg visuele elementen toe die de aandacht trekken
Kies afbeeldingen, kleuren, en grafieken verstandig. De meeste mensen zullen alleen doorklikken om iets te lezen waarvan ze denken dat het op hen betrekking heeft. Dat jij van roze houdt wil nog niet zeggen dat je publiek dat ook doet, dus test kleuren, afbeeldingen en visuele elementen om het te perfectioneren.
- Hou het kort en krachtig
Sharable content is altijd beter sharable als hij niet echt langdradig is. Mensen willen de informatie snel consumeren en dan verder gaan met hun leven. Onthoud; ze zullen gevraagd worden om meer van je content te vinden, dus je hoeft ze niet meteen alles te geven.
Tip 6: maak je content interactief
Mensen houden van interactie met inhoud. Het gebruik van quizzen, vragenlijsten, persoonlijkheidstests enzovoort is een effectieve manier om content te maken die deelbaar is en effectief om je publiek op te bouwen en meer verkoop te maken.
- Voeg belangrijke merkinformatie toe
Wanneer je content gedeeld wordt kan het soms een eigen leven gaan leiden. Zorg ervoor dat je elk middel dat je ter beschikking staat gebruikt om belangrijke merkinformatie aan de content toe te voegen. Een manier om dat te doen is om er ook voor te zorgen dat de oorspronkelijke content op je website leeft en dat je hem van daaruit deelt. Maar meta-gegevens in alle kunst en documenten zijn ook erg nuttig.
Zorg dat de content geoptimaliseerd is voor het platform
Word niet lui en maak één vorm van de deelbare content en zet die overal neer. Je moet de content lichtjes bewerken, zodat je hem kunt optimaliseren voor elk platform waar je hem publiceert. Misschien wil je bepaalde content niet eens overal publiceren. Het hangt echt van je publiek af, en het is leuk om verschillende soorten content te hebben, verspreid over de platforms waar je op bent.
Inhoud maken met delen in gedachten is een geweldige manier om ervoor te zorgen dat je publiek je boodschap ziet, maar er ook mee bezig is en hun vrienden over je laat weten. Het oude gezegde dat “vogels van een veer, samenkomen” is erg waar en je klanten hebben vrienden en familie die ook uitstekende klanten zullen zijn.