Draait jouw Nederlandse webshop winst? Als webshopeigenaar is het goed om te weten dat het makkelijk is om je webshop uit te breiden naar landen als België, Duitsland en Frankrijk.
Jaarlijks zijn er talloze Nederlandse webshopeigenaren die hun producten ook in het buitenland willen verkopen. Groot gelijk! De groeimogelijkheden liggen er voor het oprapen, vooral op het gebied van online marketing – het is in België en Duitsland namelijk een stuk eenvoudiger om te scoren op dezelfde keywords als in Nederland. Nederland loopt een aantal stappen voor op online gebied. De Belgen en Duitsers hebben moeite om ons bij te houden. Lees meer over de Duitse online marketing mogelijkheden.
Ook internationaal verkopen met jouw webshop? Your International zet alle voordelen op een rij.
Webshop laten vertalen? De voordelen op een rij!
Er zijn een aantal duidelijke voordelen aan een internationale webshop, zoals een grotere doelgroep en een grotere afzetmarkt, maar dat zijn er pas twee! Een webshop vertalen loont.
- Grensoverschrijdende e-commerce is momenteel booming. Consumenten kopen steeds vaker online en voelen zich steeds vaker aangetrokken tot buitenlandse merken en retailers, wat een geweldige kans biedt voor merken en retailers die op zoek zijn naar (internationale) groei.
- Toename in omzet – met een internationale strategie kun je de omzet exponentieel laten toenemen.
- Het is simpel om jouw webshop over de grens te activeren. Vertaal jouw website, zorg dat je aan de regels van het land voldoet, en zorg ervoor dat je de juiste fulfilment partij vindt en… you’re good to go!
- Je verlengt de verkoopcyclus van producten. Raakt jouw product in Nederland uit de mode, is de collectie verouderd of verkoopt het product niet meer zoals vanouds? Dan kun je net als veel andere partijen de producten simpelweg in Duitsland of België aanbieden.
- Je vermindert de afhankelijkheid van één markt. De verwachting is dat e-commerce in Duitsland tegen het einde van 2019 zo’n 58,5 miljard euro waard zal zijn. Dit is een stijging van ongeveer 9 procent en 5 miljard euro, ten opzichte van vorig jaar!
Voordat je begint met een webshop in het buitenland
Voordat je met je bedrijf in het buitenland aan de slag gaat, is het goed om een interne bedrijfsanalyse uit te voeren, die je helpt om je specifieke middelen, capaciteiten, kerncompetenties en unieke waarde propositie te identificeren. Deze werken ongetwijfeld goed in Nederland, maar zullen ze in het buitenland ook slagen?
Realiseer je ook dat de buitenlandse markt zijn eigen culturele, economische, markt- en overheidsomgeving heeft. Het opstellen van een gelokaliseerd businessplan zal je helpen om je succes te vergroten, hulp nodig? Laat het ons gerust weten!
Waarom één go-to adviesbureau?
Expansie hoeft niet moeilijk te zijn, maar het is ook geen kinderspel. Er zijn een aantal factoren om rekening mee te houden, van jouw doelstellingen in de buitenlandse markt, de huidige regelgeving en wetten in het specifieke land tot de segmentatie van jouw ideale doelgroep. Dat laatste mag je zeker niet vergeten. Wat triggert het koopgedrag van de beoogde klanten, en op welke manier houd je rekening met de cultuur?
Je zult niet alleen rekening moeten houden met het taalverschil, de officiële valuta of de meest populaire betaalmethoden. Marketing om naamsbekendheid te genereren is van groot belang. Heb je al eens gedacht aan internationaal zoekwoordonderzoek?
Dit is waar Your International zich dagelijks mee bezighoudt. Wij kunnen je niet alleen voorzien van alle informatie van de mogelijkheden in Duitsland, België en Frankrijk, ook helpen we je met het uitvoeren van een internationale marketing strategie, vertalingen en content.
Door samen te werken met één partner, zorg je ervoor dat de consistentie en kwaliteit op een hoog niveau blijven. De reden hiervoor is dat jouw adviespartner precies weet wat je wilt en zich daarom direct richt op jouw eisen.
Over internationaal zakendoen gesproken… wist je dat niet alleen producten maar ook diensten (in veel gevallen) na een kleine aanpassing één op één te kopiëren zijn?
Benieuwd of jouw webshop zou slagen in het buitenland? Laat ons geheel vrijblijvend met je meedenken.