Skip to main content

In navolging van onze eerdere blog over authenticiteit en transparantie, moet het proces van content creatie zich idealiter uitstrekken over de hele organisatie. Niet alleen jouw marketingteam.

Dat wil zeggen dat iedereen in jouw organisatie, van de eigenaar tot de secretaresses en van de verkopers tot de mensen op de operations afdelingen.

 Er zijn een aantal redenen om teksten met het hele team te schrijven. Ten eerste, elk van de teamleden gaat op verschillende manieren om met de klanten van jouw merk en zal in staat zijn om verschillende perspectieven te bieden met betrekking tot hun behoeften en verwachtingen ten aanzien van de inhoud die ze willen zien. Omdat elk teamlid een andere rol speelt in de algemene werking van jouw bedrijf, heeft hij of zij een uniek inzicht in de waarde die het bedrijf biedt. Om deze twee punten samen te vatten, zullen jouw verschillende teamleden waarschijnlijk een aantal verschillende ideeën hebben over hoe jij jouw waarde aan de doelgroep kunt communiceren.

 Hoe kan jij gebruik maken van deze trend?

Om met deze trend aan slag te gaan, zal een zekere verschuiving nodig zijn in de manier waarop jouw bedrijf zich in de eerste plaats ontwikkelt op het gebied van de inhoudelijke ontwikkeling van jouw bedrijf. In plaats van alleen maar het marketingteam te laten werken aan de ontwikkeling van alle teksten van jouw merk, is het een slim idee om de marketing afdeling de leiding te laten nemen. Een werkwijze waarbij andere afdelingen de content creëren die het meest aansluit bij hun klantgerichte taken.

 Op deze manier zijn blogartikelen, websiteteksten en andere marketing content waardevolle content zijn die ontwikkeld is door de beste mensen met verschillende perspectieven. Op een heel andere manier kun je ook informatieve, onderhoudende en boeiende content creëren die jouw verschillende teamleden in de schijnwerpers zet, zodat jouw doelgroep meer te weten kan komen over de “ins en outs” van de organisatie.

Leave a Reply