Bij elke vorm van marketing is authenticiteit, transparantie en waardecreatie altijd belangrijk geweest. In de toekomst zullen de bovenstaande drie punten als marketing pilaren worden gezien. Dat wil zeggen dat, als jouw content niet accuraat weergeeft, wat de missie van jouw bedrijf is en de waarde die je wilt leveren de doelgroep niet bereikt, dan kun je net zo goed géén teksten schrijven.
Het spreekt voor zich dat bedrijven die deze transparantie niet aanbieden eronder zullen lijden.
Ten eerste wordt geheimzinnigheid in de eerste plaats door consumenten gezien als een soort rode vlag.
Content marketing is altijd gericht geweest op het bieden van waarde
Of het nu gaat om het opleiden van jouw publiek, het vermaken van jouw doelgroep of het aanzetten tot actie met een call to action. Door dit te doen, communiceer je een gevoel van authenticiteit en transparantie door middel van jouw content, waardoor je klanten erop kunnen vertrouwen dat jouw merk vooruitgang boekt.
Hoe kan jij gebruik maken van de content marketing trend?
De beste manier om waarde te creëren wordt gedaan door middel van content marketing initiatieven. Dit wordt gedaan door middel van het creëren van content die aansluit bij jouw algemene boodschap en missie. Maar ook met content die jouw doelgroep helpt hun doelstellingen met betrekking tot je aanbod beter te verwezenlijken. Dit alles maakt het aantrekkelijker om verder met jouw merk in contact te komen.
Personalisatie en interactiviteit van de inhoud
Your International maakt gebruik van alle social media platformen waarbij wij onszelf als persoon laten zien en gebruik maken van directe interactie met de (potentiële) klanten. Toenemende personalisatie kan leiden tot een toename van de consumentenbestedingen. Dat zien we écht terug in onze orders.
Waardevolle en authentieke content stelt merken in staat zich te onderscheiden van hun concurrenten en leidt tot een grotere betrokkenheid bij hun doelgroep. Ook niet onbelangrijk: het bevordert een groter gevoel van vertrouwen en geloofwaardigheid bij hun kijkers/lezers en lezers
Hoe kan jij gebruik maken van deze trend in teksten schrijven?
De eenvoudigste manier om gepersonaliseerde content te ontwikkelen en te delen is om jouw klanten te bereiken en hen te betrekken in een discussie over hun recente ervaringen met jouw merk. Dit geeft de klant niet alleen de mogelijkheid om jouw bedrijf te bekijken, maar ook ben je hiermee in staat om een beter inzicht te krijgen in de behoeften en verwachtingen van de klant of potentiële klant.
Het doel is dan ook om uit te zoeken hoe jij jouw volledige doelgroep en jouw individuele klanten tegelijkertijd kunt aanspreken. Als je dit kunt