Het kan lastig zijn om content te schrijven die de moeite waard is: met sterke ideeën komen. Het opnemen van een zakelijke strategie zonder té veel over te komen als verkooppraat of té overdreven ingaan op SEO teksten.
Er is nooit een tekort aan saaie content gemaakt door verveelde schrijvers om middelmatige resultaten te bereiken, toch? Je wilt toch zeker wel het tegenovergestelde bereiken? Here you go!
Drie manieren waarop een content marketeer kwalitatief kan blijven schrijven zonder onzin te verkopen!
Content marketing tip 1: Leg je ideeën vast
Telkens jezelf eraan herinneren om jezelf een plezier te doen, en je ideeën vastleggen is aan te raden. Wij bewaren ideeën voor content, blogartikelen en nieuwsbrieven in een overzicht en vanuit dit overzicht, zorgen we ervoor dat alles eenvoudig terug te vinden is, én interessant blijft!
Als je je ideeën ook in een digitale app of op fysiek papier of een schrijfbord wilt opslaan, is het geen probleem om ALLES op te schrijven. Hetzelfde geldt voor domme ideeën. Soms kun je vanuit een onnozel idee heel interessante content ontwikkelen. Als je er een gewoonte van maakt je ideeën op te schrijven, zelfs de dwaze ideeën, besef je hoeveel ideeën je creatieve brein je elke dag toestuurt.
Content marketing tip 2: Erken dat zelftwijfel normaal is
Als je origineel en interessant werk maakt, ga je aan jezelf twijfelen. Zo is het nu eenmaal. Het wordt problematisch als we deze zelftwijfels de verkeerde betekenis geven. Er zijn vele redenen waarom mensen in het Imposter Syndrome vervallen, maar één ervan is dat we ervan uitgaan dat we ergens mee bezig zijn dat geen waarde toevoegt. In werkelijkheid is het een teken dat we op de goede weg zijn.
Content marketing tip 3: Creëer een kader voor jezelf
Het is goed om te zeggen: “Doe gewoon de moeilijke dingen eerst,” maar dat is veel gemakkelijker gezegd dan gedaan. Een kader creëren is hetzelfde als een formule opstellen waar je jezelf áltijd, kostte wat het kost, aan houdt. Kaders geven je een losse structuur die je invult met je eigen creativiteit. Ze kunnen op een saaie manier geschreven worden, maar ook op een uiterst creatieve manier. Het hangt allemaal af van hoeveel vaardigheid en zorg je in de structuur steekt.
Een productiviteitskader kan iets simpels zijn, zoals een creatief ritueel dat je helpt op gang te komen tijdens je werkdag. Maar het kan ook iets complexer zijn dat je in staat stelt je te concentreren en de moeilijke taken af te krijgen. Moeilijke dingen zijn nog steeds moeilijk. Maar met een solide kader, voelen ze veel meer mogelijk.