Soedan is een van de grootste en topografisch meest geassorteerde staten in Afrika, die in juli 2011 in twee naties werd gesplitst nadat individuen uit het zuiden voor autonomie hadden gekozen. Het grenst aan Egypte, Libië, Tsjaad, de Centraal Afrikaanse Republiek, Zuid-Soedan, Ethiopië en Eritrea. Soedan is evenzeer een natie met buitengewone monetaire mogelijkheden: een essentieel gebied, goudvoorraden, olie- en gasvelden, andere minerale rijkdommen, een positief milieu, even verbazingwekkende waterhuishouding en bodemgesteldheid.
Kan een buitenlander zaken doen in Soedan ?
Volgens Chambers and Partners is Soedan een natie met buitengewoon financieel potentieel. … Soedans Nationale Wet ter aanmoediging van Investeringen van 2013 bevordert onbekende directe onderneming (BDI) en ontkent onderdrukking van buitenstaanders in speculaties.
Is het gemakkelijk zaken te doen in Soedan?
De eenvoud van zakendoen in Soedan wordt verondersteld 156,00 te bereiken voor het eind van 2020, zoals aangegeven door Trading Economics wereldwijde full scale modellen en veronderstellingen van deskundigen. Op lange termijn zal de Gemak van zakendoen in Soedan naar verwachting rond 147,00 drijven in 2021 en 140,00 in 2022, volgens onze econometrische modellen.
Wat is de zakelijke etiquette in Soedan?
Financieel managers moeten een lichtgewicht pak dragen. Bezoekende geldmanagers moeten de islamitische tradities in acht nemen. Het moet duidelijk van tevoren kenbaar gemaakt worden, als de gast vrouwelijk is. … Individuele presentaties zijn een voordeel; visitekaartjes zouden een Arabische vertaling op de tegenoverliggende moeten hebben.
Wat zijn de risico’s van zakendoen in Soedan?
- Onredelijke uiterlijke verplichting (60 miljard dollar, waarbij een enorm stuk voor achterstallige schulden wordt onthouden).
- Toegang tot IMF financiering geweigerd, maar in juni 2020 werd een veranderingsprogramma in organisatie met het IMF gepresenteerd
- Afwezigheid van belangstelling voor stichting
- Kritieke tekortkomingen in zakenklimaat en bestuur; endemische debasering (173e van de 198 in Transparency International’s Corruption Perceptions Index 2019)
- Geldgebrek en een uitgebreid gat tussen de omrekeningsnorm van de overheid en de ruilschaal van de ondergrondse markt
- Weggevaagd financieel kader en machteloze autonomie van de nationale bank
- Nijverheid aan mensen en voedsel
- Onmiskenbare graden van werkeloosheid (vooral onder jongeren) en behoeftigheid