Steeds meer geldschieters zien dat Oekraïne een zich gestadig en niet verrassend ontwikkelende zakensector is geworden, en de toegankelijkheid van geschoold personeel en grote onderschatte hulpbronnen maakt van Oekraïne een geweldig ondernemingsdoel.
Kan een buitenlander zaken doen in Oekraïne?
De Oekraïense wet staat toe dat zowel ingezetenen als buitenstaanders een bedrijf beginnen. Nu de laatste tijd meer buitenstaanders organisaties in Oekraïne beginnen, is de strategie voor het inschrijven van een legitiem element herschikt en vergt tegenwoordig een paar dagen.
Is het gemakkelijk om zaken te doen in Oekraïne?
Een bedrijf beginnen in Oekraïne is een uitdagende cyclus, die zeven systemen en 22 dagen omvat. In tegenstelling tot de afkondiging in andere naties staat de Oekraïense wet niet toe dat financiers in de natie een vereniging oprichten of een agentschap in een organisatie omzetten.
Wat is de zakelijke etiquette in Oekraïne?
Zet wetenschappelijke titels op visitekaartjes – Oekraïners houden rekening met scholastische graden. Evenzo vriendelijk ontcijfer je één kant van je visitekaartje in het Oekraïens of Russisch. Schud handen – Schud je Oekraïense medewerkers de hand bij een kennismakingsgesprek. Houd vriendelijk contact en herhaal je naam tijdens elke handdruk.
Wat zijn de risico’s van zakendoen in Oekraïne?
Onmiskenbaar Oekraïens financieel manager en wetgever, Petro Porosjenko werd in mei 2014 tot president van Oekraïne gekozen. Zijn politieke wedloop volgde op de afzetting van de vorige president Janoekovitsj wegens een wreed optreden tegen de “Euro-Maidan” manifestaties van 2013/14. Deze manifestaties waren op gang gekomen door de keuze van Janoekovitsj om in november 2013 niet in te stemmen met de EU-associatieregeling, maar breidden hun concentratie al snel uit tot het testen van debasement en het ontbreken van rechtlijnigheid.
In oktober 2014 vormden ondersteunende politieke machten van de EU een beslissingsverbond, waarin ze uitspraken dat ze grondige politieke en financiële veranderingen moesten sturen. Het parlement bracht tegen het begin van december 2014 een stem uit om een andere regering onder leiding van premier Arseniy Yatsenyuk te helpen. In april 2016 werd Yatsenyuk als premier verdrongen door (de vorige voorzitter) Volodymyr Groysman; enkele ministers van het kabinet veranderden bovendien tot nu toe. Het grootste deel van de alliantie in het Oekraïense parlement (Rada) blijft het Bloc Petro Porosjenko en Yatsenyuk’s Volksfront omvatten, maar verschillende groeperingen die in 2014 belangrijk waren geweest voor de alliantie, komen nu in verzet. Het verminderde en onvaste grotere deel heeft het vermogen van de overheid om nieuwe verordeningen aan te nemen gehinderd.
Oekraïense en wereldwijde constituerende waakhonden, waaronder ooggetuigen van de OVSE/ODIHR, juichten de nabij gehangen rassen van Oekraïne op 25 oktober 2015 toe voor hun vooruitgang naar een vrije en redelijke politieke wedstrijd. Volgens de OVSE-uiteinden waren de naburige besluiten van 2015 ernstig en efficiënt, en erkenden ze de op populariteit gebaseerde cyclus, zij het dat bepaalde regio’s voor ontwikkeling om de publieke zekerheid op te waarderen extra werden onderscheiden.
Oekraïne past zich nu aan aan verschillende moeilijkheden die herinneren aan de militaire beweging voor de Donbas en ernstige financiële problemen. De door de staat geleide administraties van Yatsenyuk en Groysman hebben meer dan een ander bereikt in de reeks ervaringen van Oekraïne wat echte verandering betreft. Hoe dan ook, de vaart zit er nog steeds lusteloos in, en de politieke strijd naar binnen toe wordt uitgebreid. Het bestrijden van ontzuiling, het omvormen van Oekraïnes wettelijke uitvoerende macht net als decentralisatie, bevrijding en de-oligarchisatie blijven tot de kritieke behoeften voor Oekraïnes bestuur in 2017 behoren. De respectvolle samenleving van Oekraïne neemt een functionerende rol op zich bij de ondersteuning van deze veranderingen en andere, waaronder benoemingsveranderingen. Het mondiale gebied dat bijdraagt heeft een belangrijke invloed op de ondersteuning van de wisselwerking tussen veranderingen. Het VK heeft een kritisch wederkerig hulpprogramma dat gericht is op de ruimten van goed bestuur, filantropie, steun van de wacht en energie. De Britse Ambassade in Kyiv werkt eveneens nauw samen met de EU, Wereldbank, EBRD en andere IFI’s en wederkerige contribuanten die in Oekraïne dynamisch zijn.