In Nederland zijn er meer dan 1.000 copywriters actief. De ene copywriter is gespecialiseerd in SEO teksten schrijven, waar de andere copywriter uitblinkt in webshop teksten.
Iedereen die teksten schrijft is een copywriter toch? Dit is niet helemaal waar. Niet iedere tekstschrijver is copywriter, en andersom. In dit artikel lees je wat het verschil tussen een copywriter en een tekstschrijver is. Zo weet je precies wat je kunt verwachten bij het inschakelen van een freelance copywriter óf een freelance tekstschrijver.
Wat is een copywriter?
Wat is een copywriter nu eigenlijk? Een copywriter is een schrijver die commerciële teksten schrijft, over het algemeen voor bedrijven. Deze teksten worden nagenoeg altijd gebruikt ter promotie van een bepaald product of dienst.
Volgens Your International is copywriting: Het schrijven van overtuigende teksten met conversie als doel. Zowel online als offline.
Een copywriter doet iets anders dan een tekstschrijver. In tegenstelling tot de freelance tekstschrijver is de copywriter gespecialiseerd in het schrijven van wervende teksten. Het gaat om teksten die aan moeten zetten tot een bepaalde handeling, denk aan het verkopen van een product via Facebook advertenties of een e-mail nieuwsbrief. Freelance copywriters worden ingeschakeld om de tekst voor een reclame onder handen te nemen of om de een website te voorzien van wervende teksten. Een tekstschrijver zet zijn teksten in voor algemenere teksten, over het algemeen zijn dit teksten met een informatief karakter.
Copywriters schrijven uiteenlopende teksten
Een tekstschrijver zet zijn of haar teksten in voor algemenere teksten, over het algemeen zijn dit teksten met een informatief karakter. Onze Your International Copywriters schrijven uiteenlopende teksten: van SEO landingspagina’s tot informerende blogartikelen en van converterende productbeschrijvingen tot commerciële websiteteksten.
Waarom een goede copywriter inhuren?
Het inschakelen van een goede copywriter brengt talloze voordelen met zich mee. Met wervende teksten ben je in staat om een bepaalde doelgroep aan te zetten tot actie. Dit maakt het een stuk eenvoudiger om het aantal verkopen op o.a. een webshop te vergroten. Daarnaast is het mogelijk om hoger te scoren dankzij de kennis van een copywriter. Hij is namelijk niet alleen gespecialiseerd in het schrijven van unieke content, maar ook voldoet zijn content aan SEO richtlijnen. Deze SEO waarde zorgt ervoor dat jouw teksten hoog in de zoekmachines zullen verschijnen.
Your International tekstschrijvers schrijven aan de hand van 40 copywriting technieken, waaronder:
Copywriter gezocht?
Dan ben je bij Your International aan het juiste adres. Met 40+ beschikbare tekstschrijvers profiteer je altijd van de expertise van een schrijver die jouw niche, dienst of product begrijpt. Voor het schrijven van teksten gebruiken we 40 bewezen Copywriting Technieken, zodat iedere Your International partner profiteert van converterende en vindbare teksten.