Lezers willen relateren aan jouw content en jouw verhaal. Deel ervaringen en voorbeelden om te klikken met jouw ideale doelgroep. Op dat moment zullen lezers zich eerder thuis voelen bij jouw content of jouw blog.
Voorbeelden zijn tastbaar
Ook in deze blog geven we talloze voorbeelden. De voorbeelden van Jaap en Indy worden gebruikt om jou als lezer een idee te geven van de mogelijkheden. Een idee waarin jij je kunt herkennen.
In het voorbeeld van Jaap las je dat:
- De lokale concurrenten meer klanten hadden dan Jaap.
- We samen een plan opstelden.
- En de resultaten:
- Dankzij SEO Copywriting staat Jaap op de eerste pagina met een groot aantal relevante zoektermen
- Dit heeft geleid tot een enorme stijging in websitebezoekers met als resultaat: meer offerte aanvragen dan ooit
- Jaap kan rondkomen met zijn cateringbedrijf en hij doet wat hij leuk vindt
Voorbeelden in teksten gebruiken als social proof
Voorbeelden maken claims en statements duidelijker en geven lezers meer informatie. Voorbeelden bewijzen dat je iets te bieden hebt. Voorbeelden laten in dit geval zien dat we, Jaap, een tevreden klant, hebben geholpen bij het oplossen van zijn probleem én dat we toekomstige klanten kunnen helpen bij hun problemen. Voorbeelden zijn net als case studies.
Stel je voor dat je een klant bent die twijfelt tussen twee bedrijven, die elk een online marketing abonnement aanbieden. Bedrijf A heeft een marketing case study die tot in detail illustreert hoe voorgaande klanten zijn geholpen. Bedrijf B heeft geen case study. Voor welk bedrijf zou jij eerder kiezen?
Voorbeelden zijn eerdere ervaringen, bij voorkeur positieve ervaringen.
Voorbeelden verminderen de kans op een foute toepassing
Wanneer je gaat vissen, zorg er dan altijd voor dat je de juiste materialen bij je hebt: (bijvoorbeeld), een hengel, de vispas, een stoeltje, een hoofdlijn, lokvoer en de juiste haken.