Starten met CopywritenIn Starten met Copywriten leer je alles over het schrijven van commerciële teksten. Alles om jouw teksten leesbaar, vindbaar en conversiegericht te schrijven.
Van het AIDA model in salespages tot storytelling in blogartikelen, en van H2 koppen tot opsommingen. (See what we did there?)
Niet alleen om beter vindbaar te worden in Google, maar vooral om lezers te overtuigen. Zodat potentiële klanten jouw product of dienst afnemen.
Start met Copywriten!
Het boek Starten met Copywriten
Copywriting een natuurlijk talent? No way! Middels overzichtelijke video’s en duidelijke teksten leren we je om:
- Beter vindbaar te worden
- Jouw doelgroep te overtuigen
- Meer verkopen op jouw website te realiseren
- Lezers van begin tot eind te boeien
- Pakkende teksten te schrijven voor meer omzet!
De vraag naar copywriters en effectieve teksten is de laatste jaren exponentieel gestegen, met de opkomst van internet was dat te verwachten. Copywriting is BOOMING en daar kun jij van profiteren.
Hoofdstuk 1: Wat is JOUW Copywriting Doel?
Hoofdstuk 1 gaat over de resultaten die jij wilt (en gaat) behalen middels effectief Copywriten.
- Naast jouw fulltime baan teksten schrijven voor klanten en daarbij extra verdienen?
- Zaken voor elkaar krijgenmet overtuigende teksten?
- Meer betalende klantenin plaats van ‘gewone websitebezoekers’?
- De vindbaarheidvan jouw website in de zoekmachines verbeteren?
- Leven als ‘Digital Nomad’? Als copywriter bij Your International kun je namelijk werken waar en wanneer je wilt.
Zolang je een laptop en een werkende internetverbinding hebt 😉.
Mijn persoonlijke Copywriting doel? Werken waar en wanneer ik wilde. Mission accomplished!
Hoofdstuk 2: 40+ Copywriting Technieken
Hoofdstuk 2 behandelt alle 40 technieken om te verkopen, te overtuigen en te informeren met jouw tekst.
- Waarom is het getal 7zo’n magisch getal in Copywriting?
- Hoezo de ‘voordeel van het voordeel’ techniek ALTIJD
- Waarom zorgt alliteratie voor vertrouwen en professionaliteit? (Succesvolle Salespagesen de Beste Blogs)
- Wat hebben Headings en CTA’smet elkaar te maken?
- Wat is direct copywriting?
Hoofdstuk 3: SEO Copywriting
Wil je lokaal gevonden worden? Benieuwd welke Keywords je gebruikt om hoog te scoren in Google? Je leert:
- Hoe belangrijk Keyword Density
- Welke LSI keywordsje wél en vooral niet moet gebruiken.
- Waarom Lokale Vindbaarheideen goudmijn wordt het komende jaar
- Hoe je een SEO tekst meet en optimaliseer
- Wat Message Matching is en waarom het essentieel is
Is SEO Copywriting wel te combineren met leesbaarheid? Ook dat leer je van de copywriting experts in het ebook Starten met Copywriten.
Hoofdstuk 4: Copywriting is overal te gebruiken
In Hoofdstuk 4 leer je hoe en waar je Copywriting toepast.
Copywriting Experts zijn het eens: niet alleen op SEO Landingspagina’s, Overtuigende Salespagina’s, Formele Brieven of in een Copywriting Ebook 😉
Maar ook op Social Media, YouTube én (hier ben ik zelf groot voorstander van) op Whatsapp.
Hoe dan?
- Om in de groepschat een voorstel te doen
(middels storytelling). - Om de auto van je ouders te vragen wanneer je naar de sportschool wilt
(middels overtuigende teksten en de voordeel van het voordeel techniek). - Om ervoor te zorgen dat je date niet boos wordt als je per ongeluk een dubbele afspraak hebt.
(hiervoor moet je toch echt het ebook lezen!)
Hoofdstuk 5: Aan de slag met het schrijven van teksten
Maar eerst:
- Uitleg over 5 GRATIS Copywriting Tools.
- Tips en adviezen van 8Copywriting Experts die hun geld verdienen met het schrijven van teksten.
- Wat verdient een copywriter?
- Welke copywriting boekenzijn waardevol voor Copywriters in spe?
- Wat verandert er volgend jaarop het gebied van Copywriting?