Linkedin Vertaling – Google in China – Online in Duitsland – Your International news update!
Drie ontwikkelingen omtrent globalisatie, internationalisatie van Your International.
In deze editie: machinevertaling op Linkedin, Google toch naar China? En online ondernemen in Duitsland. Lees snel verder!
De nieuwe vertaalfunctie van LinkedIn is sinds vorige maand live
Met de “See Translation/Vertaling Bekijken” functie onderaan de bijdrage(n) van jouw connecties laat je de post lezen in de taal waarin jij LinkedIn hebt ingesteld. Handig, vinden wij! We zien een steeds grotere shift naar automatische vertaling met behulp van machine translations, op platformen als LinkedIn, maar ook in voicegestuurde apps.
De functie “Vertaling bekijken” is beschikbaar in 60 talen, waaronder Spaans, Japans en Engels. Deze functie wordt de komende weken gepubliceerd in de LinkedIn iOS- en Android-apps en LinkedIn geeft aan de beschikbare talen uit te blijven breiden.
De vertaalfunctie van LinkedIn is sinds vorige maand live, heb jij ‘m al geprobeerd?
Google toch naar China?
In 2010 besloot Google om de zoekmachine op non-actief te zetten in China. In de afgelopen weken kwam aan het licht dat Google werkt aan een zoek-app en een nieuws-app die wordt gecensureerd om te voldoen aan de Chinese wetgeving. Deze beslissing staat recht tegenover het eerdere besluit in 2010.
Mensenrechtenorganisaties als Amnesty International maken zich zorgen: “Als Googles standpunt sindsdien veranderd is, moet dat publiekelijk kenbaar worden gemaakt”. Topman Sundar Pichai heeft overigens gezegd dat Google-China nog ver weg is. Volgens hem heeft Google alleen interesse getoont in het mogelijk weer betreden van de Chinese markt.
Wat vind jij van het mogelijke besluit van Google?
Online ondernemen in Duitsland is eenvoudiger dan gedacht!
Succesvol ondernemen in Duitsland vergt kennis, bij Your International zijn we ons hier van bewust. Ervaring, een persoonlijke kennismaking en serieuze lange termijn relaties zijn van belang.
Online ondernemen daarentegen is een stuk eenvoudiger! Dit blijkt uit een reeks gesprekken die wij met onze partners hebben mogen voeren. “De Nederlandse online marketing activiteiten raken verzadigd, Duitsland loopt, net als België, flink achter. Dit is vooral te merken aan de zoekresultaten in Google. Het is een stuk eenvoudiger om hoger te scoren met dezelfde SEO – organische inspanningen. Ook zijn de kosten voor AdWords adverteren vaak een stuk goedkoper.
Meer weten over ondernemen in Duitsland, de nieuwe vertaalfunctie van LinkedIn of de mogelijke terugkeer van Google in China?
Blijf altijd op de hoogte van ons laatste Your International nieuws.
#WeAreYourInternational