Een effectieve landingspagina is de basis van succesvolle online marketing. Deze pagina wordt vaak verward met de homepage van een website, maar er is een belangrijk verschil. De homepage richt zich meer op het informeren en mondig maken van de bezoeker, terwijl de landingspagina na de klik zich richt op het overtuigen van de bezoeker. Een landingspagina maken die converteert kan soms een uitdaging zijn. Hier zijn 5 manieren om ervoor te zorgen dat je een effectieve landingspagina hebt.
5 manieren om een effectieve landingspagina te maken.
- Strakke eenvoudige vormgeving.
Het doel van je landingspagina moet zijn om het een bezoeker zo gemakkelijk mogelijk te maken om te converteren. Dit moet alle belangrijke elementen bevatten om de weg naar conversie te effenen. Te veel info kan bezoekers overweldigen, dus houd het eenvoudig. Je kunt overwegen de belangrijkste punten van je aanbod te benadrukken met of een aanklikbare video om de details uit te leggen. Alle effectieve landingspagina’s moeten het volgende bevatten:
- H1 titel
- Korte beschrijving van het aanbod
- H2 titel
- Inschrijvingsformulier
- Afbeelding
- Call to action
Bepaal de waarde van je aanbod op de landingspagina
Het aanbod dat je op je landingspagina hebt moet duidelijk zijn en de voordelen presenteren die de potentiële klant zal krijgen. Benadruk de waarde van het aanbod, maar houd het kort en overtuigend. De voordelen moeten duidelijk zijn, dus concentreer je op het gebruik van klantgerichte taal zoals percentages en statistieken als dat nodig is.
Houd het inschrijfformulier kort.
Natuurlijk wil je als online marketeer zo veel mogelijk informatie over je potentiële klanten verzamelen. Maar als het gaat om het maken van een effectieve landingspagina, is minder meer Een formulier dat te veel informatie vraagt is afstotend voor potentiële klanten, dus moeten gebruikers zo weinig mogelijk velden invullen. Afhankelijk van je product/dienst heb je misschien alleen een e-mailadres nodig.
Zorg dat je landingspagina op alle apparaten werkt
Omdat een groot aantal webactiviteiten van mobiele apparaten komt, moet je landingspagina op alle apparaten werken. Het is bewezen dat het hebben van een mobiel-vriendelijke site je conversies kan verdubbelen. Deze pagina moet er op verschillende apparaten goed uitzien en goed aanvoelen, hij moet gemakkelijk te navigeren zijn, gemakkelijk aanklikbaar zijn, en snel laden. Zo niet, dan kan dit een potentiële klant ertoe brengen je pagina te verlaten.
Kies je voor één of meerdere landingspagina’s?
Als je meer dan één aanbod te verkopen hebt, maak dan voor elk aanbod een landingspagina. Als je verschillende landingspagina’s voor je aanbiedingen gebruikt, richt je je op elke sector van je publiek afzonderlijk. Een gebruiker die op je landingspagina komt van een Facebook of Twitter post hebben allemaal verschillende bedoelingen, dus is het belangrijk om je pagina te optimaliseren voor verschillende doelgroepen.
3 tips om een effectieve landingspagina te maken.
– Houd het eenvoudig en kort.
– Wees heel specifiek met wat je aanbiedt.
– De website moet op alle apparaten goed toegankelijk zijn.