Skip to main content

De vraag naar tekstschrijvers is in de laatste jaren flink gestegen. Heb jij geen in-house tekstschrijver? Geen probleem! Your International is jouw copywriting en vertaalpartner. Wil je nu wél zelf aan de slag met het schrijven van teksten? De stappen in dit artikel kunnen je helpen bij een copywriting strategie die overal werkt.

Copywriting een natuurlijk talent? No way!
Er zijn talloze technieken om:

  • Beter vindbaar te worden
  • Jouw doelgroep te overtuigen
  • Meer verkopen op jouw website te realiseren
  • Lezers van begin tot eind te boeien
  • Pakkende teksten te schrijven waarmee je kunt bereiken wat je wilt

1. Copywriting is slechts 10% van wat je schrijft, de andere 90% gaat over hoe je de boodschap verspreidt. Natuurlijk is het belangrijk dat de teksten op jouw website kloppen en wervend zijn. Je wilt niet voor niets de aandacht van een mogelijke klant trekken… maar wat als je deze doelgroep helemaal niet bereikt? Dan kunnen jouw teksten nog zo goed zijn! Bedenk dus goed via welke kanalen jij jouw teksten wilt promoten.

2. Wanneer je wervende teksten schrijft, is jouw doel om de aandacht van de potentiële klant te trekken. Wanneer ze de eerste regel lezen, moeten ze eigenlijk direct al bewogen worden om de tweede regel te lezen, wanneer ze de tweede regel lezen, moeten ze precies hetzelfde voelen als bij de eerste regel. Elk woord dat je schrijft, maakt het verschil, kies verstandig!

3. Maak gebruik van die “Nieuwsgierigheidskloof”. Sommige dingen aan de verbeelding van de lezer overlaten, doet wonderen.

4. Bij het schrijven van de tekst, moet je een verhalende stem in je hoofd houden. Lees de content daarom hardop voor. Klinkt het gek tijdens het voorlezen? Verander het dan! Niemand luistert graag naar een robot…

5. Houd tijdens het schrijven steeds rekening met je doelgroep. Graaf in de gedachten, angsten en verwachtingen van jouw ideale klant. Je schrijft namelijk altijd richting de emoties en niet richting het rationele brein.

6. Slim werken is altijd beter dan hard werken. Je hoeft niet alles handmatig te doen. Er zijn honderden tools beschikbaar. Lees ook onze blog over 5 onmisbare tools voor copywriters en vertalers

7. Last but not least… Veel tekstschrijvers spenderen niet altijd even veel aandacht aan het slot, dit is ontzettend zonde! Het einde van een verhaal of een tekst is namelijk een van de meest cruciale onderdelen van het geheel. De meeste mensen scannen een tekst als het ware, vaak lezen ze een paar tussenkopjes en doorlopen ze kort de inleiding en het slot. Zorg er dus voor dat je jouw tekst op een leuke manier afsluit. Denk dan ook altijd aan de o zo bekende spreuk ‘last but not least’ als het op de afsluiting aankomt!

 

Kun je wel wat hulp gebruiken bij jouw copywriting strategie? Laat ons geheel vrijblijvend met je meedenken. Neem contact op met een van onze internationale copywriters.

Leave a Reply