Waar let je op bij het inschakelen van een freelance copywriter?
Het inschakelen van een freelance tekstschrijver brengt een hoop voordelen met zich mee, maar ook een aantal punten waar je op moet letten!
- SEO kennis – is de freelance copywriter in staat om volgens SEO richtlijnen te schrijven?
- Kennis van jouw branche – is hij of zij thuis in jouw niche of branche?
- Ervaring – een beginnende copywriter is lang niet zo goed als een copywriter die al 10 jaar teksten schrijft.
- Hoe snel kan de copywriter opleveren?
- Plagiaat, zijn jouw teksten Copyscape goedgekeurd?
Zoek altijd een freelance copywriter uit op basis van bovenstaande criteria. Of het nu gaat om SEO landingspagina’s, informerende blogartikelen, converterende productbeschrijvingen of commerciële websiteteksten.
Your International staat voor je klaar bij het vinden van de juiste freelance tekstschrijver.
Wat doet een freelance copywriter?
Een freelance copywriter wordt ingeschakeld om de teksten voor een bedrijf of een organisatie te schrijven of te herschrijven. Een copywriter is over het algemeen breed inzetbaar: van wervende websiteteksten tot informatieve blogartikelen laten schrijven.Het maakt voor een freelance tekstschrijver over het algemeen niet uit waar de tekst over gaat, een goede freelance schrijver kan over nagenoeg alles schrijven, zolang de briefing en de feeling bij het bedrijf in orde zijn. Het doel van een freelance copywriter is om een tekst te schrijven die aantrekkelijk is om te lezen én die mensen aanzet tot een actie. In het ultieme geval zijn jouw teksten ook nog eens SEO geoptimaliseerd, zodat meer mensen jouw website vinden via zoekmachines als Google en Bing.
Zo kan het bijvoorbeeld nuttig zijn om jouw websiteteksten onder handen te laten nemen door een freelance copywriter. Hij of zij kan ervoor zorgen dat de teksten niet ‘gewoon oké’ zijn, maar direct aansporen tot actie, zoals het invullen van het contactformulier of het achterlaten van een e-mailadres.