Een whitepaper laten schrijven

Bekijk onze referenties
Specialist in 20+ talen
Ervaren vertalers
Incl. kwaliteitscontrole
Vanaf € 0,06 cent per woord

Brochures en flyers zijn nog steeds waardevolle offline marketing methodes. Met een brochure of een flyer bereik je potentiële klanten door middel van informatieve tekst gecombineerd met beeld. Een pakkende en winstgevende brochuretekst laten schrijven door Your International is één van de manieren om nieuwe klanten te laten zien waar jij voor staat, of om huidige klanten up to date te houden.

Waarom een whitepaper laten schrijven?

Een brochure of whitepaper laten schrijven is een goede manier om jouw doelgroep te informeren. Omdat lezers van een brochure vaak scannen, en niet uitgebreid lezen, houden onze tekstschrijvers rekening met een aangepaste schrijfstijl. Een brochure- of flyertekst wordt anders geschreven dan een SEO landingspagina.

Een white paper is een marketing en verkoop hulpmiddel dat bedrijven gebruiken om een bepaald onderwerp dat relevant is voor hun product of dienst te onderzoeken en leads voor verkoop te creëren. Whitepapers kunnen verspreid worden via een landingspagina op een website middels een blog post, podcast, betaalde reclame, of websitebezoekers via SEO.

White papers worden steeds regelmatiger door particuliere bedrijven gebruikt als marketingtechniek in het digitale tijdperk voor het genereren van leads.

Wat is het doel van een whitepaper?

Voorheen waren het vooral regeringen en onderzoekscentra die white papers gebruikten om hun goederen en diensten op de markt te brengen aan stakeholders, potentiële partners, andere belanghebbenden en besluitvormers. Tegenwoordig zijn er ook veel bedrijven die een whitepaper lanceren. Een kwaliteits white paper geeft diepgaande informatie, terwijl het de doelgroep van een bedrijf boeit en informeert. Een white paper kan een bedrijf positioneren als een expert over een bepaald onderwerp in de ogen van het publiek door een specifiek onderwerp aan te snijden dat relevant is voor de niche of branche waarin hij of zij actief is

Een whitepaper schrijven – hoe doe je dat?

Een degelijke whitepaper doet veel dingen tegelijk. Het moet goed onderzocht zijn, en gegevens verschaffen die je lezers niet met een snelle internet zoekactie kunnen vinden. Het moet ook een boeiend verhaal scheppen en de belangstelling van je publiek blijven vasthouden. Ook al zijn er talloze voorbeelden van whitepapers beschikbaar voor onderzoek, het proces van het maken van een degelijk whitepaper omvat de volgende fasen, zo schrijf je een whitepaper:

  • Specificeer en onderzoek je onderwerp. Je moet het precieze onderwerp waarover je schrijft bepalen voordat je begint met het schrijven van je white paper. Je specifieke onderwerp kan een product of een bedrijfsidee zijn. Je doet grondig onderzoek om je beweringen over de betekenis van dit onderwerp te onderbouwen. Geef jezelf een paar weken de tijd om diepgaande studie te doen over je onderwerp als je het gekozen hebt.
  • Maak een plan. Een white paper is een lang document, vaak met 3.000 woorden of meer. Denk bij het plannen van je whitepaper na over de beste manier om je bevindingen samen te vatten op een manier die specifiek ingaat op de problemen van je doelgroep.
  • Stel een intrigerende inleiding samen. Het begin van je whitepaper, en vooral de eerste alinea, moet de belangstelling van de lezer trekken. Welke informatie er ook in je whitepaper staat, zie het als je elevator pitch.
  • Houd rekening met leesbaarheid en opmaak. Je moet voor je whitepaper een structuur kiezen die materiaal zo duidelijk en leesbaar mogelijk is. Infographics kunnen helpen bij het verduidelijken van informatie en deze tegelijkertijd visueel aantrekkelijk maken.
Ontvang een proefvertaling

36

Aangesloten bureau's

79

Talen beschikbaar

239.000

Gemiddeld aantal woorden vertaald

Wat is het verschil tussen white papers en blog posts?

Blog posts en white papers zijn gemakkelijk van elkaar te onderscheiden. Met name door het aantal woorden. White papers zijn meestal PDF bestanden van 3.000-5.000 woorden. Een degelijke white paper wordt ondersteund door verifieerbare gegevens en beredeneerde redeneringen, net als een goed onderzocht stuk in een vakblad. Meestal kost het een team van onderzoekers en schrijvers een aantal weken intensief werk om een white paper te voltooien.

Blogs daarentegen bevatten meestal 500 tot 1.250 woorden. Meestal kan een blog artikel in een paar uur geschreven worden. White papers kunnen marketeers helpen thought leadership in de industrie te ontwikkelen en hun product of dienst concurrerend te positioneren. Klanten lezen graag white papers omdat ze meer kennis over een product of strategie krijgen en oplossingen ontdekken voor hardnekkige bedrijfsproblemen.

Whitepapers en ebooks bieden waardevolle informatie

In plaats van opdringerige commerciële praatjes. Er zijn nog andere verschillende whitepaper en mogelijkheden, elk gericht op een bepaalde lezer en een reeks marketing doelstellingen. Ebooks hanteren dezelfde redenering als white papers, maar ze kunnen gebruiksvriendelijker zijn vormgegeven en meer foto’s en grafieken bevatten.

Bij het schrijven van een whitepaper, een brochure tekst of een ebook, schrijven we volgens het AIDA model. Dit acroniem is gebaseerd op het idee dat elke effectieve brochuretekst vier noodzakelijke ingrediënten heeft: Attention, Interest, Desire en Action. Onze schrijvers stellen zichzelf 5 vragen die hierbij helpen:

  • Wie is de lezer?
  • Welke woorden roepen direct herkenning op bij de lezer?
  • Wat is het grootste probleem van jouw lezer?
  • Op welke manier (tone of voice) spreekt jouw lezer over het probleem?
  • Welke oplossing bied je aan om het probleem te verhelpen?

Ook een whitepaper laten schrijven, een ebook laten schrijven of wil je een brochure voor jouw bedrijf laten ontwikkelen? Neem dan gerust contact op of vraag kosteloos ons eigen e-book Starten met Copywriten aan!

1

Vraag een proefvertaling of direct een offerte aan

Binnen 1 uur reactie van een van onze projectmanagers.
2

Laat ons jouw specifieke wensen weten voor het beste resultaat.

Na uitgebreid onderzoek over het onderwerp, een oriëntatiegesprek of een duidelijke briefing met eventuele terminologie garanderen we het beste resultaat.
3

We vinden de beste vertaler voor jouw content.

We houden rekening met ervaring binnen jouw sector, de gewenste doelgroep en de beste tone of voice voor het beste resultaat.
4

Aan de slag!

Na akkoord starten we direct met het vertalen van jouw content. We houden je vanzelfsprekend op de hoogte. Goed om te weten: projectmanagement is altijd inbegrepen, zo ook proofreading door een tweede vertaler
5

Oplevering en kwaliteitsgarantie

Wij hanteren een kwaliteitsgarantie. Mochten er binnen 14 dagen nog vragen zijn, zullen wij deze uiteraard samen doornemen en eventuele feedback doorvoeren.

Vul jouw gegevens in

en ontvang direct meer informatie

    Veel gestelde vragen

    Kan ik een gratis proefvertaling ontvangen?

    Zeker weten! Als je op zoek bent naar het vertaalbureau dat het beste bij jouw bedrijf past, is het niet vreemd dat je door de bomen het bos niet meer ziet – wij laten je graag kennismaken met onze kwaliteitsvertalingen. Je kunt een gratis proefvertaling van 250 woorden aanvragen, in elke mogelijke talencombinatie.

    Hoe garanderen jullie de kwaliteit van de vertaling?

    Wij garanderen kwalitatief hoogwaardig vertaalwerk door uitsluitend samen te werken met hooggekwalificeerde native vertalers. Als de vertaling toch niet voldoet aan jouw wensen, passen wij deze graag aan jouw feedback aan.

    Bovendien zorgen we ervoor dat we de vertaling altijd op tijd leveren. We hebben nog nooit een deadline gemist. In het onwaarschijnlijke geval dat dit gebeurt, vergoeden wij het volledige bedrag.

    Voor wie werken jullie?

    We werken momenteel samen met grote internationale beursgenoteerde bedrijven waaronder MyProtein en Blackhawk. Ook werken we regelmatig voor goede doelen.

    Meer dan 100 partners in Nederland bouwen op onze vertalingen. Wil je meer informatie over onze referenties? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

    Doen jullie meer dan alleen vertalingen?

    Ja! Van oorsprong zijn wij internationale consultants en marketeers. Wij bieden onze klanten internationaal SEO keyword onderzoek, internationale marketingcampagnes en advies over importeren, exporteren en ondernemen in het buitenland.

    Wat kost een vertaling bij Your International?

    Goede vraag. Wij vertalen al vanaf €0,07 per woord!

    Wat voor teksten of documenten vertalen jullie?

    Er zijn nauwelijks documenten die we niet vertalen, we vertalen dus inderdaad vrijwel alles: van websites, flyers en blogartikelen tot boeken en gedichten. Het maakt niet uit hoe je de teksten bij ons aanlevert: je kunt ons een Word-, Excel- of CSV bestand aanleveren. Daarnaast werken we in verschillende Content Management Systemen waaronder WordPress, Magento en Joomla.