Brochures en flyers zijn nog steeds waardevolle offline marketing methodes. Met een brochure of een flyer bereik je potentiële klanten door middel van informatieve tekst gecombineerd met beeld. Een pakkende en winstgevende brochuretekst laten schrijven door Your International is één van de manieren om nieuwe klanten te laten zien waar jij voor staat, of om huidige klanten up to date te houden.
Waarom een whitepaper laten schrijven?
Een brochure of whitepaper laten schrijven is een goede manier om jouw doelgroep te informeren. Omdat lezers van een brochure vaak scannen, en niet uitgebreid lezen, houden onze tekstschrijvers rekening met een aangepaste schrijfstijl. Een brochure- of flyertekst wordt anders geschreven dan een SEO landingspagina.
Een white paper is een marketing en verkoop hulpmiddel dat bedrijven gebruiken om een bepaald onderwerp dat relevant is voor hun product of dienst te onderzoeken en leads voor verkoop te creëren. Whitepapers kunnen verspreid worden via een landingspagina op een website middels een blog post, podcast, betaalde reclame, of websitebezoekers via SEO.
White papers worden steeds regelmatiger door particuliere bedrijven gebruikt als marketingtechniek in het digitale tijdperk voor het genereren van leads.
Wat is het doel van een whitepaper?
Voorheen waren het vooral regeringen en onderzoekscentra die white papers gebruikten om hun goederen en diensten op de markt te brengen aan stakeholders, potentiële partners, andere belanghebbenden en besluitvormers. Tegenwoordig zijn er ook veel bedrijven die een whitepaper lanceren. Een kwaliteits white paper geeft diepgaande informatie, terwijl het de doelgroep van een bedrijf boeit en informeert. Een white paper kan een bedrijf positioneren als een expert over een bepaald onderwerp in de ogen van het publiek door een specifiek onderwerp aan te snijden dat relevant is voor de niche of branche waarin hij of zij actief is
Een whitepaper schrijven – hoe doe je dat?
Een degelijke whitepaper doet veel dingen tegelijk. Het moet goed onderzocht zijn, en gegevens verschaffen die je lezers niet met een snelle internet zoekactie kunnen vinden. Het moet ook een boeiend verhaal scheppen en de belangstelling van je publiek blijven vasthouden. Ook al zijn er talloze voorbeelden van whitepapers beschikbaar voor onderzoek, het proces van het maken van een degelijk whitepaper omvat de volgende fasen, zo schrijf je een whitepaper:
- Specificeer en onderzoek je onderwerp. Je moet het precieze onderwerp waarover je schrijft bepalen voordat je begint met het schrijven van je white paper. Je specifieke onderwerp kan een product of een bedrijfsidee zijn. Je doet grondig onderzoek om je beweringen over de betekenis van dit onderwerp te onderbouwen. Geef jezelf een paar weken de tijd om diepgaande studie te doen over je onderwerp als je het gekozen hebt.
- Maak een plan. Een white paper is een lang document, vaak met 3.000 woorden of meer. Denk bij het plannen van je whitepaper na over de beste manier om je bevindingen samen te vatten op een manier die specifiek ingaat op de problemen van je doelgroep.
- Stel een intrigerende inleiding samen. Het begin van je whitepaper, en vooral de eerste alinea, moet de belangstelling van de lezer trekken. Welke informatie er ook in je whitepaper staat, zie het als je elevator pitch.
- Houd rekening met leesbaarheid en opmaak. Je moet voor je whitepaper een structuur kiezen die materiaal zo duidelijk en leesbaar mogelijk is. Infographics kunnen helpen bij het verduidelijken van informatie en deze tegelijkertijd visueel aantrekkelijk maken.