Wat heb je een geweldig/fantastisch boek geschreven.
Wat heb je een goed/leuk boek geschreven.
Een groot verschil, niet waar? Wanneer je bijvoeglijke naamwoorden op de juiste manier gebruikt, zijn het tekstversterkers. Gebruik je de verkeerde bijvoeglijke naamwoorden, of gebruik je ze simpelweg te vaak? Dan is dat conversie killing.
In de meeste gevallen is het namelijk echt niet nodig om bijvoeglijke naamwoorden te gebruiken.
Tekstschrijven – gebruik van bijvoeglijk naamwoorden
Om iets te beschrijven en te benadrukken. Bijvoorbeeld in productteksten.
- De Gyro stabilisator zorgt voor de meest stabiele
- De voordeligeaction cam is ook geschikt om cadeau te geven.
- De afneembare waterdichtebehuizing zorgt voor een veilige manier om onderwater te filmen of foto’s te maken
Op salespages worden bijvoegelijk naamwoorden vaak gebruikt
(CTA OP SALESPAGES) Elke pagina heeft één doel en één conversie. Zelfs passieve CTA’s moeten weggenomen worden op op salespages. Zelfs een fb of linkedin button hoort hier simpelweg niet.
- De Internet Marketing Summit duurt 5 dagen en is overal te volgen omdat het een volledigonline event is
- Inzichten van gemotiveerdemede-ondernemers en een heleboel inspiratie!
- Hoe simpel het eigenlijk is om lastigewerkzaamheden uit te besteden aan iemand die deze werkzaamheden wél leuk vindt
Of in een wervende brochure
Een kleine bijdrage van €10 Een bijdrage van €10
Zie je het verschil?
Wanneer gebruik je geen bijvoeglijk naamwoorden in teksten
Copywriters, waaronder de Your International copywriters, hebben de drang om met bijvoeglijke naamwoorden een punt over te brengen of een beeld te schetsen. Tijdens het schrijven besef je niet dat de meeste bijvoeglijke naamwoorden nietszeggend zijn.
Heb je te maken met een bepaalde word count waar je je als copywriter aan moet houden? Dan is het verleidelijk om een aantal bijvoeglijke naamwoorden in jouw tekst te plaatsen. Doe dit dus niet!
Als de betekenis van de zin niet verandert wanneer je een bijvoeglijk naamwoord weglaat, kun je het bijvoeglijke naamwoord misschien beter weglaten.
Fan van bijvoeglijke naamwoorden?
Dan wist jij ongetwijfeld al dat in het Engels een ‘royal order of adjectives’ bestaat!
https://lushthecontentagency.com/blog/copywriting-royal-order-of-adjectives/