Op Amazon.com is er veel concurrentie, ongetwijfeld ook in jouw niche. Je maakt het verschil met een converterende producttekst. Converterende Amazon.com productteksten: verkoop je producten via Amazon.com? Dan weet je ongetwijfeld dat er een aantal factoren onmisbaar zijn bij een converterende Amazon.com productpagina. Welk product je ook verkoopt: een ergonomisch bureau van €599,99 of een fietslampje van €5,99… je kunt niet zonder afbeeldingen, productspecificaties en converterende producttekst.
Voor het schrijven van Amazon.com productteksten houden we rekening met vindbaarheid, en nog belangrijker: leesbaarheid. Zodat jouw potentiële klanten jouw producten vinden in plaats van de producten van de concurrent.
Hiervoor gebruiken we 40 bewezen SEO technieken.
Hoe schrijven wij Amazon.com teksten?
Bij een Amazon productpagina is het belangrijk dat je de voordelen van het product/de dienst benoemt. Ook gebruiken we voor de ideale Amazon.com producttekst bijvoeglijke naamwoorden om te benadrukken. Daarnaast speelt het schaarste principe een grote rol.
We schrijven de perfecte productpagina met het AIDA model in ons achterhoofd: interactie met de lezer (potentiële koper) is het doel. Gedurende het lezen van de tekst denkt de lezer: dit klopt, inderdaad, juist…
Er is geen betere manier om kopers te betrekken dan het stellen van een vraag. We stellen vragen en geven antwoorden om een herkenbare situatie te schetsen en lezers betrokken te houden.
Daarnaast maken we gebruik van Power Woorden. Power Woorden als ‘Verbeteren – Vertrouwen – Direct – Best – Speciaal – Meer – Extra – Resultaat – Compleet’ doen het enorm goed in productpagina’s.
Met deze en nog 40 technieken maak je het jouw potentiële klant een stuk makkelijker om ja te zeggen.