E-books schrijven is een waardevolle methode om geld te verdienen. Je kunt een e-book schrijven zien als bijbaantje, en een paar honderd euro per maand ermee te verdienen, zoals wij verdienen bij de verkoop van ons Leren teksten schrijven ebook, of je kunt je er beroep van maken. Boeken schrijven en e-books schrijven over uiteenlopende onderwerpen. De leerindustrie blijft groeien, dus waarom zou je niet beginnen met een e-book schrijven?
Zijn er nog andere redenen om een e-book te schrijven?
E-books zijn een gemakkelijke manier om veel belangrijke informatie over te brengen op een manier die je potentiële klanten zullen lezen.
Kies eerst een onderwerp dat bij jou, maar vooral ook bij jouw doelgroep past. Om je e-book fijn leesbaar te houden, structureer je elk hoofdstuk. Je kunt het materiaal in je e-book ordenen zoals je wilt. Het is meestal in de vorm van een boek of een leerboek. Gebruik illustraties om een belangrijk punt te benadrukken of het belang van een onderwerp visueel te illustreren. Onderstreep ook belangrijke feiten en/of zinnen.
Vergeet niet om potentiële klanten aan te zetten tot actie met je e-book
Probeer bij het schrijven van e-book teksten altijd een persoonlijke band met de lezer aan te gaan. De volgende suggesties kunnen je helpen een persoonlijke band te scheppen bij het schrijven van e-books:
Je moet een band creëren met je lezer. Dit kan zelfs de meest oninteressante onderwerpen interessant maken. Gebruik “jij” of “jouw” in plaats van “wij” of “ons”. Lezers (idealiter potentiële klanten) hebben hun eigen smaak in de leeservaring. Zorg ervoor dat ze weten dat je schrijft ten bate van je lezers.
Geef concrete voorbeelden van tevreden klanten uit het verleden
Je resultaten zijn een voorbeeld van wat je kunt doen en wat je kunt bereiken in dit soort sociaal bewijs. Bestudeer auteurs en gezagsdragers in het algemeen en besteed aandacht aan hun gedrag en hun teksten. Observeer hun communicatiestijl en kijk of ze Autoriteit Cialdini bewust of onbewust gebruiken in hun teksten. Als je van hen leert, kun je autoriteit in je teksten gebruiken. Spoedig zal niemand meer aan jou of je boodschap twijfelen. Autoriteit is het geheim van succes op alle gebieden, van politiek tot zaken doen tot management.
Bepaal duidelijk je doelgroep en concentreer je op de voordelen die je bidet
Als je je publiek begrijpt, kun je op een persoonlijk niveau contact met ze maken. Het creëren van persona’s voor alle klantencategorieën is een goed begin van dit proces. Gebruik bij het schrijven de taal van je doelgroep. Het kan moeilijk zijn, maar je moet altijd woorden en zinnen gebruiken die je doelgroep kent. Op die manier kun je je landingspagina’s en ander marketingmateriaal afstemmen op je doelpubliek. Gebruik bij het maken van boeiende woordgebruik bij teksten schrijven. Ze kunnen bij lezers onbedoeld bepaalde emoties opwekken die hen tot kopen aanzetten. Gebruik ze in sociale media, blogberichten, e-mailcampagnes, persberichten, brochures en productpagina’s, en e-books. Sterke woorden in de kop verhogen de CTR. Sterke woorden in marketingteksten verhogen conversies.
Zet een hoofdletter of komma op de juiste plaats, of verbeter de zinsbouw
Als je veranderingen aanbrengt terwijl je schrijft, verbeter je het uiterlijk van je werk, nietwaar? Zelfs als de inhoud er beter uitziet, wil dat nog niet zeggen dat je je werk moet herzien terwijl je schrijft.
Als je veranderingen gaat aanbrengen terwijl je schrijft, zul je merken dat je veel meer tijd aan de tekst besteedt dan je waarschijnlijk wilt. Een e-book schrijven is tijdrovend, maar als je maar één tekst per dag schrijft, is dat geen probleem.
Laten we aannemen dat je schrijft met 50 tot 80 woorden per minuut. Dat betekent drie tot vier zinnen per minuut. Als je stopt en over deze zinnen nadenkt in plaats van verder te schrijven, zul je er nog 2, 5 of zelfs 10 minuten over nadenken. Slechts één zin! Zelfs als je maar twee minuten besteedt aan reviseren met 50 woorden per minuut, schrijf je nog steeds 100 woorden minder dan als je niet gereviseerd had terwijl je schreef.
Als je klaar bent met schrijven, reviseer je je teksten pas
Om je e-book te voltooien, stuur je het materiaal altijd naar een uitgever of vormgever als je het hele boek geschreven en geredigeerd hebt. Je e-book verkopen wordt het onderwerp van het volgende artikel.