Website lokalisatie betekent het herschrijven van je website telkens als je je bedrijf uitbreidt in een nieuw land of district. Als je van plan bent buiten de landsgrenzen te gaan verkopen, moet je een sterke relatie opbouwen met je internationale klanten. De beste manier om dat te doen is door website lokalisatie. Mensen verwachten content die afgestemd is op hun locatie, en voorkeuren, wat het publiceren van gelokaliseerde content een must maakt voor online bedrijven. Dit zijn 5 manieren waarop gelokaliseerde content kan helpen SEO op je website te stimuleren.
5 manieren waarop gelokaliseerde content kan helpen
Je bereikt het juiste publiek met een lokale zoekopdracht.
Als de meeste consumenten een restaurant of een kruidenier zoeken, verwachten ze dat Google plaatsen in de buurt laat zien. Google heeft een reeks specifieke rangschikkingsfactoren ontwikkeld, om nauwkeurige en meer behulpzame zoekresultaten te geven. Door deze updates rangschikt de zoekmachine plaatselijke of gelokaliseerde websites, die informatie geven in plaatselijke talen, enz. Lokaliseren betekent ook je contactgegevens bijwerken, zoals adressen en telefoonnummers, door dit te doen vertel je google dat je een lokale aanwezigheid hebt, waardoor je website hoger in de zoekmachines komt te staan.
Content optimaliseren voor meer zoekmachines
Google wordt als superieur beschouwd in West-Europa en Amerika. Maar als je lokaliseert voor China of Rusland, betekent dit dat je je moet aanpassen aan de plaatselijke gewoonten. Dit betekent dat je moet leren optimaliseren voor andere zoekmachines, zoals Baidu, Shenma, Sogou, of 360 Search. Content optimalisatie voor diverse zoekmachines verschilt en is een belangrijk onderdeel van website lokalisatie. Doe je onderzoek en verdiep je in het specifieke algoritme voor die zoekmachines.
Zorg voor verse content
Met local SEO voorzie je je gebruikers van verse content in een taal die ze begrijpen. Eenvoudige woorden kunnen emoties opwekken bij je lezers, maar dat is alleen als je de juiste boodschap weet te creëren. Het is belangrijk ervoor te zorgen dat mensen zich identificeren met wat je te zeggen hebt. De beste manier om dit te doen is door intensief onderzoek te doen of door plaatselijke medewerkers in te huren die ervoor kunnen zorgen dat je de juiste boodschap brengt.
Bouw geloofwaardigheid op bij je doelgroep
Door de moeite te doen je publiek in hun moedertaal aan te spreken, zullen potentiële consumenten zien dat het je ernst is met het verdienen en behouden van hun aandacht, terwijl je ook tegemoet komt aan hun behoeften als een unieke groep en cultuur. Geloofwaardigheid wordt opgebouwd als je website bezoekers een prettige ervaring hebben bij de interactie met je merk; toegang hebben tot content in hun moedertaal is van fundamenteel belang om deze fijne ervaring te creëren.
Hogere Google ranking dan concurrenten
De behoefte aan SEO is groter dan ooit, met bedrijven die streven naar de perfecte combinatie van SEO trefwoorden om verkeer naar hun website te leiden. SEO trefwoorden zijn het meest concurrerend in het Engels, maar in andere talen dan het Engels is er beduidend minder concurrentie. Daarom kun je, als je website meertalig is, voor sommige van deze minder competitieve zoekwoorden ook in andere talen ranken, wat helpt om meer verkeer naar je site te leiden. Als je goed rankt voor trefwoorden in andere talen, zul je waarschijnlijk ook een toename in Domein Autoriteit zien.
Voor meer informatie over merk- en website ontwikkeling, lees je ook onze eerdere blogs!