Wat zijn de risico’s van zakendoen in Nigeria?
- Toelating tot kapitaal en krediet.
Misschien wel de lastigste taak, voor elke zakenman die zijn eigen speciale onafhankelijke bedrijf moet opstoken, is er kapitaal voor bijeen te krijgen. In principe is kapitaal de maat geld die de onderneming toegankelijk heeft om aan verschillende bedrijfsoefeningen te besteden. Maar ben je een van de rijkeluiskinderen op het plein, dan is kapitaal inzamelen nooit een eenvoudige opdracht en vereist het vaak veel zekerheid en doorzettingsvermogen.
Afwezigheid van monetair kapitaal is de absoluut grootste test met betrekking tot het voortzetten van werk in Nigeria. Zelfs bij het opzetten en uitvoeren van geldprojecten om organisaties te helpen, heeft de overheid er steeds naar gestreefd te garanderen dat geld daadwerkelijk toegankelijk wordt gemaakt voor bedrijfsvisionairs. In de regel moeten bedrijfsvisionairs bij individuele reservefondsen, bedrijfsvoorschotten, familie en metgezellen, of overheidsprijzen aankloppen om aan monetair kapitaal voor zaken te komen.
- Stroom/voeding.
Toegang krijgen tot constante stroom en een stroomvoorziening is een centrale kwestie voor zaken doen in Nigeria. Vanaf juni 2018 kan een gewoon gezin in Nigeria maar 6 uur ononderbroken stroomvoorziening benaderen van de 24 uur die er in een bepaalde dag zijn. Dit is de reden dat het gebruik van generatoren als electieve stroombron zo normaal is in Nigeria.
Alleen al in de staat Lagos hebben 9 van de 10 huizen niet minder dan één stroomgenerator als electieve krachtbron. In de voorgaande vele jaren hebben vooruitstrevende staten vruchteloos geprobeerd Nigeria’s energietekort aan te pakken. De stromende Minister van Macht, Werken en Huisvesting, Mr. Raji Fashola, heeft de ontoereikende stroomvoorziening aan kopers toegeschreven aan het ontbreken van voldoende geldbelangen op energiegebied.
Wat is de moedertaal die in Nigeria gesproken wordt?
De gezagstaal is Engels, maar het wordt minder gesproken in provinciale streken en onder personen met een lager onderwijsniveau. Andere belangrijke dialecten die gesproken worden zijn: Hausa, Yoruba, Igbo, Fulfulde, Ibibio, Kanuri, en Tiv. De Nigeriaanse gebarentaal, Hausa gebarentaal, en Bura gebarentaal worden in Nigeria volledig gebruikt.
Is Engels belangrijk in Nigeria?
Het is in de belangrijkste drie van de meest gecommuniceerde dialecten op de planeet. Het Engels is de meest gebruikte taal geworden voor verkeer, zaken en wereldwijde uitwisselingen. De waarheid is dat Nigeria de vierde plaats inneemt onder de naties met de meest opmerkelijke populatie Engelssprekenden.28 apr. 2017
Heb ik een Nigeriaanse vertaler nodig als ik zaken doe in Nigeria?
In de loop van de meest recente 20 jaar is Nigeria uitgegroeid tot een van de belangrijkste naties in Afrika. … Doorgaan met werk in Nigeria, van de oliebusiness tot de landbouw, vereist rondom voorbereide en ervaren Igbo tolkenadministraties.
Native vertalers en moedertaalsprekers hebben een perfect begrip van het Engels.
Een professionele vertaler die naar zijn moedertaal vertaalt is bedreven in alle taalkundige nuances van die taal. Omdat ze hun hele leven Engels hebben gesproken en de taal hebben geschreven, zijn ze zich zowel bewust van de subtiliteiten ervan als hebben ze een uitgebreide woordenschat. Dankzij de vaardigheden van deze professional profiteer je van een vertaling van hoge kwaliteit, die volkomen trouw is aan het origineel.
Door een beroep te doen op een professionele, native Engelse vertaler krijg je een vlotte, consistente vertaling. Dit zal niet alleen je bedrijf internationaal helpen, maar ook je merkimago bevorderen en je reputatie versterken.
Ook kennen Engelse vertalers de plaatselijke cultuur heel goed. Behalve een perfecte beheersing van de Engelse taal zal de vertaler in zijn moedertaal ook veel kennis hebben van de culturele normen die gelden in het land waarvoor de vertaling bestemd is.
Daardoor zijn ze in staat alle elementen van de taal op een nauwkeurige en relevante manier te vertalen. Dit is bijzonder belangrijk voor vertalingen van sociale netwerken, websites, of andere marketing- of reclame-inhoud, die een grondige kennis van de plaatselijke cultuur vereisen.