Zoals je waarschijnlijk weet, is het ranken in Google essentieel voor een constante stroom aan leads op de automatische piloot. Ook is het ranken in de zoekresultaten van Google makkelijker gezegd dan gedaan.
Er zijn miljoenen verschillende websites die proberen om op plek 1 te komen voor een specifiek keyword (short-tail, mid-tail en long-tail) en in sommige gevallen staan jouw concurrenten inderdaad hoger in Google dan jij.
Iets wat je liever andersom ziet…
De concurrenten verslaan op Google is helaas geen kwestie van simpelweg content publiceren en hopen op het beste. In feite zijn diegenen die op zo’n manier denken, de mensen die verliezen op SEO gebied.
Wanneer je actief aan de slag gaat met SEO en betere Google resultaten, is het lelijk om te zien dat je er geld, tijd en moeite in steekt en op de 2e of zelfs 3e pagina eindigt…
Ranken in Google? Tijd is geld
Het goede nieuws is dat er een aantal belangrijke dingen zijn die je kunt doen (en niet doen) om je Google ranking direct omhoog te krijgen. Je kunt het gevoel hebben dat je alles goed hebt gedaan en toch nog niet op de 1e pagina in Google staat.
Daarom hebben we bij Your International deze vijf punten samengesteld van de meest voorkomende SEO fouten en hoe je die kunt herstellen.
SEO Fout 1 = Duplicate content op de website
Content publiceren is goed, duplicate content daarentegen niet. Hoe goed je content ook is! Duplicate content zorgt er namelijk voor dat beide pagina’s een middelmatige rang krijgen in plaats van één pagina met een hele sterke ranking. Idealiter wil je dat die twee pagina’s allebei goed ranken. Toch?
Als je duplicate content op de website hebt, heeft Google een kans om de juiste pagina te kiezen als degene die moet worden gerankt. Of… de verkeerde pagina.
Een veelgemaakte fout.
Als je jouw website wilt controleren op duplicate content, kun je dit het beste doen via SEOReviewTools.
SEO Fout 2: je bent niet geregistreerd bij Google My Business.
Als je jouw website nog niet hebt geregistreerd bij Google My Business, loop je serieuze SEO waarde mis. Google My Business is namelijk een makkelijke en gratis stap die jouw SEO kan helpen.
Want zo werkt Google: Google wil de makkelijkste en snelste route nemen om relevante resultaten te vinden en te leveren. Door te kiezen voor Google My Business bereik je dat op een eenvoudige manier voor de zoekmachine.
Bovendien laat het hebben van een Google account zien dat je serieus bezig bent met SEO, dat de website up-to-date is en dat je proactief wilt meewerken met de algoritmes van Google.
Google waardeert dat en probeert zelfs prioriteit te geven aan bedrijven die Google My Business gebruiken. Het aanmaken van uw account is eenvoudig.
Toch hulp nodig? Laat het gerust weten via ons contactformulier.
SEO Fout nr. 3: geen gebruik maken van social media kanalen
Social Media heeft wél invloed op je vindbaarheid in Google, ook al denken veel mensen van niet.
Als je hoger in Google wilt komen middels SEO, moet je actief blijven op social media en de social media informatie actueel houden.
Google gebruikt zogenaamde sociale signalen om te bepalen welke websites actief zijn.
SEO Fout #4: Je plaatst geen consistente content
Het is niet altijd even eenvoudig:
- Een nieuwe blog schrijven
- Een nieuwe video opnemen
- Soms een post plaatsen
- Een paar website aanpassingen doorvoeren
Helaas is ‘soms’ niet genoeg om je plaats op de eerste pagina van de zoekresultaten van Google op te eisen. In plaats daarvan is het creëren van content volgens een strakke en behulpzame contentmarketingkalender erg handig en vaak zelfs noodzakelijk! Hoe meer kwalitatieve content, hoe beter.
Waarom is het creëren van consistente content en SEO teksten zo’n uitdaging? Het antwoord is eenvoudig. Het schrijven, opnemen en bewerken kost veel tijd. En soms is het nog moeilijker als je niet direct resultaat ziet.
Uiteindelijk zien bedrijven die bloggen ongeveer 55% meer bezoekers dan bedrijven die niet bloggen!
SEO Fout nr. 5: de website is niet mobiel-vriendelijk
Misschien doe je al het andere goed, maar toch sta je niet op pagina 1 in Google. In de wereld van vandaag, waar mensen elke dag op verschillende apparaten op het internet surfen, moet je rekening houden met al die verschillende schermformaten. iPads, mobiele telefoons, andere tablets, en zelfs gigantische schermen.
De kans is klein dat Google jouw website zal ranken als de website niet flexibel is.
Weet je niet zeker of jouw website wel mobiel beschikbaar is?
Geen probleem. Ga hierheen om het uit te zoeken: https://search.google.com/test/mobile-friendly
Succes met het optimaliseren van de SEO van jouw website! Heb je hulp nodig of kun je wel een vertaler of tekstschrijver gebruiken? Neem dan gerust contact met ons op!