Dit onderwerp schat de hoeveelheid methoden, tijd, kosten en betaald minste kapitaal die nodig zijn voor een kleine tot middelgrote organisatie met beperkte verplichtingen om op te starten en
officieel te werken in de grootste zakenstad van elke economie.
Om de informatie over 190 economieën gelijk te maken, wordt een genormaliseerd bedrijf gebruikt dat voor 100% in plaatselijk bezit is, een startkapitaal heeft dat vergelijkbaar is met
veelvoud van het loon per hoofd van de bevolking, deelneemt aan alledaagse moderne of zakelijke oefeningen en ergens tussen de 10 en 50 personen gebruikt, één maand na het begin van de activiteiten
activiteiten, die elk van eigen bodem zijn. Een Bedrijf Beginnen beschouwt twee soorten wijkgebonden risico-organisaties die in alle opzichten niet te onderscheiden zijn, dan weer wel, eigenlijk wordt één
organisatie wordt opgeëist door 5 gehuwde dames en de andere door 5 gehuwde mannen. De plaats van de economieën op de eenvoud van het beginnen van een bedrijf wordt ingegeven door het rangschikken van hun
scores voor het beginnen van een bedrijf. Deze scores zijn het basisnormaal van de scores voor elk van de deelpunten.
Kan een buitenlander zaken doen in Turkije?
Zouden buitenlanders in Turkije een particuliere beperkte organisatie kunnen openen? Inderdaad. Een particuliere beperkte organisatie is de meest bekende ondernemingsvorm voor buitenstaanders en kan door ten minste twee niet Turkse staatsburgers worden opgericht. Er is niet minder dan één investeerder nodig om dit soort organisatie op te richten, met een basisaanbiedingskapitaal van 10.000TL.
Is het gemakkelijk zaken te doen in Turkije?
Zaken doen in Istanboel zou je voor het grootste deel als “gemakkelijker” kunnen beschouwen; het is een enorme stad, die openstaat voor Europese zaken, enorme expat netwerken heeft en de plaatselijke bevolking vaker wel dan niet beduidend inschikkelijker zal zijn. Ga naar Anatolië en je merkt dat de mensen veel religieuzer zijn, gematigder en meer op familie gericht.
Wat is de zakelijke etiquette in Turkije?
Turkse personen werken in de regel samen met degenen die ze vertrouwen, als en aanzien. Kleed je gematigd: pakken met stropdas voor heren en savvy outfits voor dames zijn geliefd. Wees prompt, maar verwacht toch geen promptheid van je Turkse partners.
Wat zijn de risico’s van zakendoen in Turkije?
Nieuw Turks Wetboek van Koophandel
Het Nieuwe Turkse Wetboek van Koophandel (dat op 1 juli 2012 in werking trad) komt enigszins tegemoet aan de eis van meer opvallende rechtlijnigheid en minder organisatie in het Turkse bedrijfsleven, net als aanpasbaarheid in het bestuur.
Turkse organisaties hebben geleidelijk stevige structuren voor bedrijfsbeheer en sociale verplichtingen opgezet. Turkse organisaties zijn momenteel afhankelijk van de invoering van de Corporate Governance Compliance en van de gelijktijdige aanpassing aan de mondiale normen voor monetaire details (IFRS), die wereldwijd meer vertrouwen moeten wekken.
Afkoop en ontwaarding
Volgens de UK Bribery Act is uitbetaling illegaal en is het een overtreding voor Britse onderdanen of iemand die gewoonlijk in het VK woont, een in het VK aangesloten lichaam of een Schotse vereniging, om waar ook ter wereld uit te betalen.
Bovendien kan een bedrijfsvereniging die zaken doet in het VK gevaar lopen voor het direct van een noch een persoon een inwoner van het VK of een in het VK verenigde of opgerichte instantie. Voor deze situatie maakt het niet uit of de demonstraties of uitsluitingen die een stuk van de overtreding structureren in het VK of ergens anders plaatsvinden.
De OESO heeft geëvalueerd dat Turkije vanaf ongeveer 2007 enorme vooruitgang heeft geboekt in zijn pogingen om het betalen in wereldwijde overeenkomsten te bestrijden, door alles behalve één van de suggesties van de Werkgroep Omkoping van de OESO volledig uit te voeren.
Het nieuwe “Public Integrity System (NIS)” rapport van Straightforwardness International Turkije toonde aan dat de invloed van de leider over verschillende organisaties, zoals bestuursorgaan, rechterlijke macht, ombudsman en media, de openbare orde en de werking van het meerderheidsregelproces saboteert. De laatste tijd is de veranderingscyclus over de vijand van de vernedering afgenomen, want herzieningen van de algemene structuur van de wetten hebben de NOS eerder verzwakt dan versterkt.